Vi gör eftermarknaden till en konkurrensfördel och driver ner kostnader i svåra ärenden – särskilt när ARN och KKL kommer in i bilden.
EMK Sverige AB växte fram ur praktiken: år av skadereglering, regress och ärendeledning på bolagssidan visade hur mycket pengar och tid som försvinner när eftermarknaden saknar struktur. Samma mönster återkom – otydliga garantier, bristande dokumentation och sena besked. Vår drivkraft blev att stänga de luckorna.
Idag hjälper vi bilhandlare som säljer 10–10 000 bilar/år. Vi tar ledning i skarpa ärenden och bygger samtidigt upp arbetssätt (rutiner, mallar, beslutsmatris) så att organisationen blir snabbare och tryggare – även nästa gång.
Göra eftermarknaden till en tydlig konkurrensfördel: snabbare beslut, lägre kostnader, bättre kundnöjdhet.
Diagnos → Design → Införande → Finjustering. Allt förpackat i en 30-dagars sprint med mätbar effekt.